W naszym kraju utarło się myśleć, że tak firmy zajmujące się budową autostrad, jak i drogowcy nie wywiązują się z terminów i nie pracują należycie. Cały czas słyszymy, że piaskarki w zimie wyjeżdżają nazbyt późno albo w ogóle, a asfalt po remoncie po kilku tygodniach nadaje się do następnej renowacji. W każdej tego typu opowieści tkwi na pewno ziarnko prawdy, lecz nie warto brać sobie absolutnie wszystkich do serca.
Natomiast władze województw, czyli zleceniodawcy, mają już na etapie przetargu przejrzeć wszystkie oferty. Rzecz jasna najważniejszym elementem pozostaje cena, ale ta zbyt niska musi odbić się na kiepskiej jakości wykonania. Oprócz wyboru wykonawcy trzeba również zweryfikować, czy zostało zaproponowane badanie zagęszczenia gruntu.
Jeśli masz zamiar zgłębić ten temat bardziej i chcesz przeanalizować zagadnienie z innej perspektywy, to więcej znajdziesz w linku (www.bazalt.pl/) wpisu, który jest tutaj.
Wspomniana czynność bywa o tyle ważna, że pozwoli zweryfikować jakość podłoża – euroasfalt.pl/pl/. Jeśli wyniki nie będą satysfakcjonujące, to obligatoryjnie trzeba będzie dogęścić grunt albo wybrać inne metody stabilizacji.
Zaintrygowało Cię to zagadnienie? Jeśli tak, to z radością pragniemy Cię zawiadomić, że kolejny ciekawy artykuł oczekuje na Ciebie na nowej witrynie – czytaj z radością.
Jak zdążyliśmy zauważyć, badanie zagęszczenia gruntu to zaledwie początek, przy budowie bądź remoncie dróg trzeba zwrócić uwagę na mnóstwo spraw i zająć się również najmniejszymi szczegółami, żeby szosa służyła co najmniej dwóm pokoleniom.