Okresowe przeglądy i konieczne naprawy. Co jest potrzebne, aby nasz samochód jeździł bez awarii?

W każdym jednym aucie przychodzi pora na przegląd. Istotną sprawą jest okresowy przegląd samochodu, w trakcie jakiego mechanik wykonujący przegląd powinien sprawdzić hamulce, wszelkie płyny, układ kierowniczy. Być może będzie potrzebna zmiana związana z wymianą hamulcowych klocków w samochodzie.

To oczywiste, iż dobrze funkcjonujące hamulce naprawa zacisków hamulcowych gwarantują kierowcy i pasażerom bezpieczeństwo w czasie krótszych wyjazdów i dłuższych podróży. Ważnym elementem układu hamulcowego samochodu są klocki hamulcowe. Trzeba pilnować, by w odpowiednim momencie dokonać wymiany klocków hamulcowych na nowe, ponieważ ich zużycie odbija się negatywnie na skuteczności i drodze hamowania. Jeśli chcemy wymienić tarcze bądź klocki na EBC we własnym zakresie, musimy poradzić się uprzednio mechanika albo poczytać co nieco o tym – wymień klocki hamulcowe na EBC. Przed zamontowaniem nowego klocka trzeba wycofać tłoczek zacisku do pozycji początkowej. Szybciej można łagodnie odchylić silikonowy mieszek i upewnić się, czy na tłoczku nie pojawiły się ślady korozji spowodowane wyciekami płynu.

samochód

Autor: Jin Wu
Źródło: http://www.flickr.com

Jeśli są, trzeba wymienić tłoczek czy też cały zacisk. Skontrolowania wymaga również kondycję silikonowej osłony tłoczka hamulcowego. Sam tłoczek dobrze jest nasmarować cienką warstwą specjalnego smaru do ruchomych elementów hamulców. Dlatego że kroków do zrobienia jest wiele, dobrze zaplanować sobie pracę na parę godzin.

Jeśli mamy jakąś wiedzę warsztatową możemy przystąpić do samodzielnej wymiany klocków samochodowych sklep.oemtuning.pl, ale w innych sytuacjach trzeba najzwyczajniej w świecie zlecić ją warsztatowi samochodowemu. Wówczas będziemy mieli pewność, że klocki EBC będą poprawnie zainstalowane, a nasze hamulce będą działały właściwie i niezawodnie. Na hamulcach zdecydowanie nie wolno oszczędzać – to raz, a po drugie – warsztat, który wykonuje dla nas przegląd auta, przeprowadza jazdę próbną aby potwierdzić sprawność pracy układu oraz poinformuje nas o właściwych sposobach konserwacji i o konieczności unikania gwałtownego hamowania w czasie docierania się nowo wstawionych elementów, by zapobiec ich zatarciu.