Pakunki można wysyłać nie jedynie pocztą – jak wybrać pośrednika i jaki to koszt?

Paczki można nadawać już nie tylko z pomocą znanych pośredników. Polacy coraz częściej decydują się skorzystać z ofert kurierów. Są tak samo godni zaufania, a czasem szybsi. Na terenie całego kraju działa wiele firm kurierskich. Wysyłane u nich pakunki zostaną przekazane nawet do najodleglejszych miejscowości kraju, a często nawet zagranicę.

przesyłka kurierska

Autor: Public.Resource.Org
Źródło: http://www.flickr.com
Zamawianie kuriera trwa jedynie kilka chwil. Najpierw należy wybrać firmę, z której pomocy chcielibyśmy skorzystać, zwłaszcza na stronach typu . Z pomocą wyszukiwarki można natrafić na strony części z nich. Opisują szczegółowo swoją propozycję, określają warunki przekazania paczki oraz publikują wykaz cen. Warto nie zapominać, że nie zawsze duża marka równa się bezpieczeństwo i odpowiedzialność. Także im zdarza się zgubić paczkę albo ją zniszczyć. I z drugiej strony – także dopiero startujący dostawcy zasługują na szansę.

Po wskazaniu marki należy przygotować przesyłkę, zapakować ją i należycie zaadresować. Dobrze ją także zmierzyć i zważyć, bo jej gabaryty to znaczny determinant kształtujący cenę. Telefoniczne zamawianie kuriera zajmuje jedynie kilka minut. Powinno się podać konsultantowi swój adres, dokładne wymiary pakunku oraz miejsce, do którego ma zostać dostarczona. Na tym gruncie można oszacować ceny usługi. Dostawca odbierze ją, pokwituje i określi szacunkowy czas realizacji. Czy to korzystne wyjście? Ceny przesyłek kuriera są bardzo różnorakie i ciężko oszacować nawet orientacyjne widełki. Dużo zależy od gabarytów paczki oraz dystansem pomiędzy adresem wysyłki a docelowym adresem.

Dodatkowe koszty mogą zostać wliczane w wypadku ewentualnego ubezpieczenia przesyłki. Ceny przesyłek kurierskich podawane są na stronach internetowych firm.
Czy jednak warto nadawać paczki kurierem? To wyjątkowo dogodne rozwiązanie. Wysłanie paczki jest wyjątkowo proste. Kurier odbierze paczkę u nadawcy a potem dostarczy ją bezpośrednio adresatowi. Należy jednak liczyć się z potencjalnie wyższym kosztem niż u tradycyjnego dostawcy. Z pewnością jednak warto, gdy zależy nam na jakości usługi!