opony

Jak dobierać opony? Na co zwrócić uwagę? Co jest najbardziej istotne w tej kwestii?

Każda z opon zdaje się być taka sama, na pewno tak się to przedstawia na pierwszy rzut oka, jednakże w rzeczywistości różnią się typem gumy, bieżnikiem, wielkością, jak i przeznaczeniem. To ten z elementów w aucie, który odpowiada za nasze bezpieczeństwo, ale także za radość z jeżdżenia i spalanie. Opony można podzielić na trzy grupy, istnieją w związku z tym opony letnie, zimowe oraz całoroczne. Trzeba pamiętać jednak o innych, specjalnych typach, przykładowo opony terenowe.

Powinno się inwestować jednocześnie w letnie, jak również zimowe opony. Jest to związane na pewno ze sporymi kosztami, lecz należy mieć na uwadze, że całoroczna opona nie będzie ani zimowa, czy też letnia, to nie gwarantuje bezpieczeństwa i komfortu jazdy o żadnej porze roku. (Opony do ścigaczy) Zimówki, jak kormoran opony, są zrobione z miękkiej gumy, co daje świetną przyczepność na mokrym śniegu, letnie natomiast są twardsze, więc doskonale trzymają się asfaltowej nawierzchni.
opony
Autor: Wolfgang
Źródło: http://www.flickr.com

Co więcej, opony na zimę posiadają dodatkowe rowki, jakie polepszają przyczepność na zmrożonej drodze. Prócz rozróżnienia na letnie jak i zimowe opony mamy również podział pod względem wielkości, szerokości oraz wysokości, to znaczy profilu, w zależności od wielkości i charakteru auta, dla którego są zrobione. (Opony Kormoran) Są też opony z bieżnikiem symetrycznym oraz asymetrycznym, tak zwane opony kierunkowe, jakie mają bieżnik skierowany w stronę jazdy, przykładowo opony barum. Natomiast w przypadku tych opon zasada jest dość prosta – im większy rozmiar, tym wyższa cena. Sklep online z oponami

Zanim jednak pomyślimy o zakupie ogumienia, trzeba sprawdzać stan obecny. W jaki sposób możemy to uczynić? Sposób jest naprawdę jasny, weźmy po prostu monetę i przesuńmy ją wzdłuż rowka w bieżniku. Jak napotkamy tam na delikatne wzniesienie to znaczy, iż opona nie jest aż tak całkowicie wytarta. Brak wzniesienia to jednak brak bieżnika. Należy jednakże dobrze zbadać jej przydatność, trzeba w związku z tym wziąć linijkę oraz zmierzyć nią głębokość wycięcia w bieżniku. Jeśli wynosi ona jakieś trzy milimetry, to warto już poważnie przygotować się na kupno nowego kompletu. Są tacy, którzy mówią o wartości 1,6 milimetrów, jako takie minimum, należy jednak odradzać doprowadzanie opon do takiego stanu przez wzgląd na bezpieczeństwo. Opona taka bowiem utraciła własną początkową przyczepność, co nie powinno się zdarzyć.