market

Rola ulotek reklamowych

Pierwsze broszurki promocyjne ukazały się w Polsce w dziewięćdziesiątych latach, razem z wejściem na polski rynek supermarketów. Obecnie nie tylko przez handlowców, ale również przez nabywców spostrzegane są one jako kluczowy środek komunikowania się sieci z klientem. Nawet nieduże sieci sklepów, mające zaledwie kilka sklepów publikują gazetki promocyjne.

Jedną ze skutecznych metod reklamy jest pokazanie klientowi ceny sprzed i po promocji, metodę tą stosują gazetki reklamowe. Dodatkowo przekaz jest wzmacniany informacją, że ta okazja ma charakter jedynie chwilowy. Gazetki promocyjne mają oprócz tego ugruntować daną markę w świadomości konsumenta. Zadania gazetki reklamowej to: reklama propozycji sieci, zwiększenie rozpoznawalności firmy a także przekazanie informacji o lokalizacji nowych lokalizacji handlowych.

promocja
Źródło: flickr.com

Gazetki promocyjne są jednym z popularniejszych sposobów zawiadamiania ewentualnych klientów o atrakcyjnych propozycjach, otwarciu nowego marketu lub jego modernizacji. Aż 50% konsumentów wybiera gazetki reklamowe jako najważniejsze źródło danych o promocjach w sektorze spożywczym. Gazetki promocyjne to względnie nietrudny i niedrogi sposób dotarcia do klientów, możemy je rozprowadzać lokalnie, umieszczając na specjalnych stoiskach w sklepach czy dystrybuując je po najbliższej okolicy. Na skutek owych działań reklama trafia do potencjalnych nabywców kusząc ich promocjami.

Coraz to nagminniej gazetki promocyjne osiągalne są w odsłonie internetowym. Nie jest to dziwne, sieć internetowa staje się medium o najogromniejszej sile oddziaływania. Zarówno sieci marketów, jak i poświęcane temu portale proponują nabywcom sposobność analizowania katalogów w sieci. Dzięki temu potencjalni konsumenci mogą zestawiać ceny i bieżące promocje siedząc wygodnie we własnym fotelu.

klienci
Autor: daryl_mitchell
Źródło: http://www.flickr.com

Coraz więcej sklepów pozwala też na zakupy za pośrednictwem sieci internetowej co jest ogromnie wygodnym dla nabywców wyjściem. Nie bez znaczenia jest także temat ekologii. Wydanie bowiem 50 tysięcy papierowych gazetek promocyjnych wymaga powalenia około 20 drzew, oprócz tego wymaga zużycia wydatnej ilości energii a także wpływa na zanieczyszczenie wody, natomiast publikacja on-line nie wiąże się z tak znacznymi szkodami dla środowiska.