Od wieków znaki stanowią środek komunikacji miedzy ludźmi, wszak opinia wynika z obserwacji.
Projekt logotypu powinien być prosty, bo tylko przez kilka sekund skupiamy uwagę na czyjejś „twarzy”. Jednocześnie powinien być bogaty w treść i szczegóły, aby przyciągnąć wzrok klienta. Dobrze, jeśli jest wystarczająco współczesny, by odzwierciedlać epokę, ale nie może podążać za tymczasową modą. Znak logo, przede wszystkim musi zapadać w pamięć i odzwierciedlać idee, które reprezentuje. Identyfikacja wizualna, to całość symboliki stosowanej przez organizację, czyli wszystko to, po czym można „na zewnątrz” rozpoznać, że to konkretna firma. Do takich elementów należą na przykład wizytówki, papier (duży papier toaletowy) listowny, standy, plakaty, kalendarze bądź karty menu restauracji stworzone dla konkretnej branży. To właśnie wizerunek organizacji pozwala jej wydostać się z tłumu podobnych do siebie firm. Poprzez poszczególne elementy, takie jak znaczek logo, kolorystyka i typografia a także druki firmowe, konkretna placówka buduje relacje z odbiorcą.
Odpowiednia ekspozycja brandu jest kluczem do sukcesu. Wszystkie elementy, stanowiące nośniki przekazu reklamowego, winny posiadać najlepszą oprawę. Dobrze zaprojektowany stojak na ulotki, albo wysokiej jakości system prezentacji, może spowodować, że to właśnie na naszą firmę zwrócą uwagę konsumenci. Standy reklamowe, to stojące tablice lub trójwymiarowe obiekty o różnej wysokości, które nie tylko prezentują brand, ale także umożliwiające sprzedaż bezpośrednią. Podobną formą promocji jest teczka konferencyjna, na której powinno figurować logo i grafika kojarzona z daną firmą. Wtedy każdy uczestnik konferencji, mając przed oczami obraz naszej marki, bez dwóch zdań ją zapamięta i przypomni sobie o niej w najbliższej potrzebnej sytuacji. Więcej pomysłów na: .